Dagen då Woody Harrelson vinkade...

Uppdaterad: http://santabarbara.bilddagboken.se

Förra helgen hade vi besök av två engelsmän, inga mindre än dem vi träffade nere i San Diego på spring break. Vi bjöd upp dem till SB men trodde knappt att dem skulle dyka upp men det gjorde dem, riktigt kul! Så i fredags så åkte vi ner till tågstationen och hämtade upp dem. Så vi har ätit lunch på piren, glidit upp och ner för State St och festat ute i IV.

Höjdpunkten har ändå varit då vi stannar vid ett rödljus på State St. Med fönstrena nere så sitter vi och chillar när Woody Harrelson, ja, ni har sett honom i Natural Born Killers, White Men Can't Jump, Money Train, Kingpin osv, rullar upp bredvid oss på sin cykel. Känner genast igen honom och när det blir grönt så ropar vi på honom, så han ger oss ett brett leende och vinkar glatt. En av höjdpunkterna i mitt liv hittils. Så vi åkte hem och firade.

Jag kommer inte ihåg vad vi gjort sedan sista blogginlägget men jag vet av någon anledning att veckorna har bestått av plugg och festligheter. Har hunnit med att spela äventyrsminigolf och softat runt bland annat.

I söndags så åkte vi ner till L.A. för att visa grabbarna runt lite. Vi traskade omkring på Hollywood Blvd och lite på Rodeo Drive. Hade tänkt tatuera oss men det blev det inget med. Vart lite komplikationer så jag tänker tatuera mig här i SB istället.

Igår, fredags, spenderade vi dagen på stranden, vilket inte var helt fel. Riktigt varmt och skönt.

Hursomhelst, ännu en vecka har gått och hemresan närmar sig. Den 30:e maj landar jag i Sverige. Börjar få lite panik över all packning jag kommer bära med mig, men det ordnar sig.

Nu måste jag plugga. Later!

X INDICATES PRIOR DAMAGE

And the world keeps on spinning...

Från spring break; http://santabarbara.bilddagboken.se

Back from Mexico and San Diego! Bra vecka hittils! Minst sagt. Det känns lite sjukt att säga att man var i Mexiko häromdagen men det var vi iallafall.

I lördags satte vi oss i bilen klockan halv elva, efter att jag och Marcus åkt och bytt däck då det ena var ruskigt slitet och skulle förmodligen ge oss problem på vägen ner. Men jag satte mig framför ratten iallafall och körde ner till Oxnard där en flyguppvisning väntade. Bilder finns på bilddagboken. Det var ruskigt grymt hursomhelst och med solen stekandes så fortsatte vi vår färd ner mot San Diego, efter ett stopp på Taco Bell.

Bilresan gick bra och vi körde raka vägen ner tills vi kom fram till Pacific Beach i San Diego där vi möttes av en strand och massvis med folk. Det hostel (ja, you heard me) vi skulle bo på låg precis vid stranden, väldigt fint. Men detta till trots så var inte rummen lika fina, vi delade rum med 3 andra (utöver dem 8 jag åkte ner med). Men det gick bra även fast det kunde bli lite trångt och stökigt ibland. Vi gick och åt lite middag men efter det så sänkte vi första ölen och vår första spring break-kväll var invigd.

Nästföljande dag gick jag och hyrde en surfbräda då min inte fick plats i bilen, men jag och Jacob delade på kostnaden. Hursomhelst så var det på med våtdräkten och ut bland vågorna, som var riktigt stora i jämförelse till våra SB-vågor. Nere i San Diego patrullerar det även helikoptrar ovanför surfarna då det är väldigt hajrikt vatten där nere. Inte för att vi inte har hajar här men det finns betydligt fler där. Vi surfade även för första gången utan våtdräkt där nere! Oavsett så var det rejält med kul och efter det så gick vi för att äta middag på Hooters om jag inte missminner mig. Lite besviken på maten men helt ärligt, vem går till Hooters för maten?

Nåja, dagarna efter detta bestod mestadels av surfning, fotboll på stranden och skön relaxation som vi säger (första gången det ordet yttrats). Vi träffade många riktiga sköningar där nere. In example två sköna engelsmän som lite senare kommer och hälsar på oss här uppe. Några svenska au-pairer från Chicago, fler flummiga engelsmän och ett par slitna australiensare. Vi ville knappt åka hem på onsdagen, förutom att jag saknade min säng sjukt mycket. Men förutom det så ville vi helst stanna.

Men på onsdagen så lämnade jag tillbaks min surfbräda, checkade ut och så satte vi oss i bilen med vår sandfyllda packning. Vi visste inte riktigt hur vi skulle göra med Mexiko. Men för att få vila ut lite så körde vi till en parkering och kollade på massa surfare medan vi halvsov och snackade skit. Sen mötte vi upp tjejerna och åkte ner till gränsen iallafall. Där parkerade vi och preppade bilen så vi inte skulle bli helt rånade. Marcus och Jacob tog av sig klockorna och gömde sakerna i bilen med rädsla för att bli mugged där nere. Jag följde deras exempel, nåja, jag behöll klockan på men systemkameran lämnade jag. Med våra I-20 och pass i ryggsäcken så knatade vi över gränsen vilket gick otroligt fort. Väl i Tijuana så knatade vi runt och kollade lite. Det var rätt slitet och i gatuhörnen stod mexare och skrek "churros" (sägs med väldigt överdriven spansk brytning). Så vi gick tillbaka till gränsen och där möttes vi av en helvetes massa människor som stod i kö för att få komma in. Pyttsan, in i Mexiko får alla minsann komma. Men vår passkontroll gick utan problem och vi avslutade resan med ett stopp på McDonald's.

Sen satte vi oss i bilen och åkte en bit in mot landet för vi skulle nämligen hämta Oscar som inte kunnat följa med till Mexiko p.g.a. utebliven signatur i sitt I-20. Så han stannade hos Belinda under dagen. Vi åkte iallafall upp till det fina området Carmel Heights där hon bodde. Hämtade Oscar och körde random motorvägar till 5'an så vi kunde komma till 405'an någon gång. Efter ett stopp på IKEA för inköp av gifflar så kom vi iallafall hem och däckade ganska snabbt.

Resten av veckan har bestått av besök från Jacobs familj som vi hade BBQ med ikväll, oerhört trevligt. Så medan Jacob umgicks med sina föräldrar nere i L.A. idag så tog jag och Marcus, med sällskap av Mikaela, bilen ner till Malibu där vi käkade en god lunch på stranden. Lyckades även fixa lite kontakter, från ingenstans. Lite lustigt.

Nu ska jag lägga upp bilderna. Kolla http://santabarbara.bilddagboken.se