2012 Mountain Avenue

Jaa! Jag har äntligen hittat ett boende! Det ligger på 2012 Mountain Avenue på 'the westside'. Så det är inte i downtown, men i ett litet idylliskt område med Ferraris, Jaguarer och Porschar som tittobjekt. Väldigt fint alltså. Det är en så kallad studio som ligger i själva huset, fast med en egen ingång och det är också den enda ingången. Den är också avskärmad från övriga husets trädgård så man har en egen liten uteplats. Det är en väldigt mysig liten studio. När man entrar denne så kommer man direkt in i rummet som är målat gult. Till vänster finns en rymlig garderob med bra med plats för mina skor och kepsar.

Oj, nu rullar den blå Lamborghinin iväg. På tal om heta bilar så ser jag fler fräscha bilar på en dag än jag ser på ens ett år i Sverige. En Ford Mustang '06 är ett vardagligt ting som jag säkerligen sett 10-12 st av idag. Förstår inte vart alla pengar kommer ifrån egentligen. Spottade en Ferrari Modena 360 tidigare.

Hursomhelst, sedan finns det ett rymligt och ljust badrum som bl.a. innehåller ett badkar. Det finns också ett litet kök som är i ett litet rum, alltså större än ett pentry men mindre än ett riktigt kök. Trådlöst internet, kabel-tv, vatten, gas och sophämtning ingår i hyran som ligger på $900 per månad, vilket är helt överkomligt för denna lilla godbit. Studion ligger ungefär 4 km från skolan så det är fullt möjligt att med långa steg gå till skolan men jag har bestämt mig för att hitta en cykel för att på så sätt transportera mig så smidigt som möjligt till skolan.

Jag kollade ju även på en annan studio igår, som låg väldigt nära Mountain Ave., men den var inte alls i samma skick. Den var lite större men hade inte alls potentialen till ett mysigt hem utan mer ett ruggigt ställe där man var tvungen att anpassa sig (för mycket) till det über-kristna hushållet som bestod av barn, hundar och stök när jag själv är en agnostiker mer eller mindre och tycker att barn är det värsta som finns, än så länge. Hundar är OK om dem är chihuahuor, heter Mimmi eller Yama eller om dem helt enkelt är väldigt snälla.

I skolan har det inte hänt så mycket förutom att dem två orientation-dagarna är över och jag har bland annat snappat åt mig en körkortsansökan. Så skall fylla i den och antagligen försöka mig på att ta körkortet när tillfälle ges. Fick även lite information gällande säkerheten på campus och följde även med på en guidad tur runt på skolan. Fick se lite av östsidan, som man måste korsa en bro för att komma över till, där utsikten är ytterst spektakulär och som jag skall föreviga så snart jag mottagit USB-sladden till digitalkameran. Det är därför få bilder visas i denna blogg. Förstår inte varför jag inte tagit med mig den. Tänkte helt enkelt inte på det just under packningstillfället. Skall ta lite bilder då vi förövrigt beger oss ner till L.A. i början av nästa vecka.

Har också inhandlat en ny parfym, Hugo Boss Energise och lite SPF vilket verkligen behövs. Har bränt mig lite i pannan nu när jag inte använt keps. Också lite på armarna. Solen steker på som vanligt och jag skall nog traska ner och ta mig ett dopp innan jag packar ihop för dagen. Sleep tight, and don't let the bed bugs bite! Och god eftermiddag till oss California-bor.


Kommentarer
Postat av: Pappa

GRATTIS gubben! Äntligen, nu kan det börja på riktigt!!!

2006-08-18 @ 16:09:52
Postat av: Bror

Grymt! Låter som det är riktigt bra ju!! Kanon brorsan!

Simma lugnt!

2006-08-18 @ 19:12:19
Postat av: Åberg

Hej Matte

Kul att läsa här tycker hela familjen!
Du verkar ju ha det rätt ok...
Skönt att boendet ordnat sig.
Vi blir lite förvånade över att du inte varit i någon affär och inhandlat vare sig sneakers eller ens en keps!?
Tips, lägg mindre pengar på Subway och mer på en USB kabel till kameran så vi får se lite bilder på både boende och bilar ha ha ha.

Hälsningar Leffe, Anna-Lena, Jeppe& Sofia samt Mimmi

2006-08-18 @ 21:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback