Beer pong!

Precis när jag tänkte börja skriva så gled det förbi en liten kolibri som tog min uppmärksamhet. Väldigt kvick liten krabat!

Gårdagen bestod av röda plastmuggar, en/ett kegg, ett pingisbord och glada Kalifornianer. Min landlord, Emily, och hennes kompis fyllde år igår så dem hade styrt upp ett party med 60-talstema. Dem hade verkligen lyckats och mer eller mindre alla som kom var klädda antingen som en stor färgglad blomma eller som Austin Powers.

P2

Eftersom dagen innan hade blivit ganska lång så vaknade jag inte förens sent så jag tog det bara lugnt på dagen. Förutom att jag tog bussen in till downtown och inhandlade 2 små krukor med nå slags rosor i. Rätt 'casual' men ändå lagom trevlighetsgrad. 7 PM var tidpunkten då gästerna skulle ankomma och det tog ett tag för mig att gå över dit. Kändes lite pirrigt och jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta. Jag har inte umgåtts med Emily och Sean, som dem heter, någonting utan mest pratat lite angående lägenheten och så. Men när jag kommer dit så blir jag väldigt vänligt bemött och blommorna var, inte helt oväntat, succé. Pratade lite med en av deras kompisar som skulle åka till Sverige nästa lördag så jag fick i uppdrag att tipsa om lite sevärdheter, men jag kom inte på någon förutom Skansen och Gamla Stan. Kändes lite tråkigt men det är svårt när man själv bor i staden, då tänker man inte riktigt på allt det där.

Hursomhelst, sen började folk droppa in och dem flesta var tydligen 'locals'. Stod och snackade lite med en kille som drev ett skivbolag som samarbetade med ett bolag vid namn Labrador Records, här i Sverige. Han jobbade tydligen med Suburban Kids With Biblical Names, Sambassadeur och massa andra. Inga jag riktigt lyssnar på men jag känner åtminstone till dem. Han berättade att han får in sjukt mycket demos som han lyssnar på, medan jag tyckte det lät kul så tyckte han att det var så mycket skit så det blev nästan tråkigt. Men bara nästan. För ibland hittade han riktiga guldkorn, som ett band han signade för bara någon vecka sen från Skottland tror jag det var. Kommer heller inte ihåg namnet så då blev hela den här meningen meningslös.

Sedan dök en intressant gäst upp vid namn Kevin. Hon har jobbat som filmproducent i många, många år och var även Program Director för Sun Valley Film Festival. Jag var i rätt sällskap, I tell you! Hon har producerat många storfilmer med skådespelare som bl.a. Emilio Estevez och Samuel L. Jackson. Hennes bror blev nyss klar med en skräckfilm innehållande skådespelaren Matthew McConaghuey (stavning?). Jag berättade att jag skulle ha praktik nästa termin och hon tyckte det lät intressant så man vet aldrig vart det kan leda. Hon är väldigt nära vän med Emily och hennes föräldrar så jag kommer nog träffa henne igen. Vi fick rätt bra kontakt under kvällen.

Sedan hängde jag med en skön kille som heter Patrick. Vi snackade om allt från George W. Bush till isbjörnar på Stockholms gator. Han trodde även att Oslo låg i Sverige och att jag hette Tobias första fem minuterna för att han en gång hade känt en norrman som hette så. Jag förklarade att norrmän pratade lustigt och att jag inte vill bli förknippad med dem. Skämtåsido, han var väldigt trevlig så vi hängde rätt mycket under kvällen. Vi spelade även ett parti 'Beer Pong' som gick ut på att man skulle kasta en pingisboll i någon av muggarna som var uppbyggd som en pyramid. Om man träffade skulle motståndarna dricka upp muggen med bollen i. Jag och min lagkamrat, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, förlorade så vi fick dricka mest öl.

P1

Träffade också en kille vid namn Luke som egentligen kom från Idaho men pluggade här på City College. Han var tydligen Emilys kusin. Vi snackade och whinade lite om åldersgränserna här, han var nämnligen 20 så han hade ett år to go. Kommer nog se mer av honom också.

Det dansades till allt från The Beatles till 2Pac (Caaalifoornia Love!). Sedan kom polisen av någon anledning, antagligen för att musiken var så hög. Någon granne hade tydligen ringt och klagat. Men festen förflyttades inåt i huset istället så där satt alla och snacka ett tag. När klockan närmade sig läggdags fick några för sig att dra till hem till Jeffrey, en kille som även han var med på festen. Han refererade till ölen som serverades, som 'Beer Soup' för att den var så trög. Jag vet inte riktigt vad han menade men han var väl antagligen van vid Budweiser och Coors. Väl hemma hos Jeffrey, som bodde 3 kvarter ner, så satt vi och snackade lite och drack just Coors som han hade kylen full av. Vi blev dock inte långvariga där utan gick efter att vi kollat på lite Simpsons-grejer, perfekt avrundning.

Så det vart en lång dag igår också. Nu när jag sitter här så kommer min nya vän in ibland. Hon är väldigt trevlig men kanske lite närgången. Men det är mysigt när jag inte träffar Tusse eller Snorpan nu heller

P5

Iförrgår besökte jag för första gången Isla Vista där UCSB ligger och även SBCC's studenthem och därav räknas som feststaden nummer ett. Och det är inte helt taget ur luften. Vi tog en taxi dit efter att ha grundat lite i lägenhet nummer 4 på Verano Courtyards. Vi kom dit med en taxi som släppte av oss på nå random ställe, där alla ungdomar var. Och jävlar, ursäkta franskan, men vad mycket folk. Och alla var där för att festa. När man gick utefter gatan, som jag tyvärr inte har några bilder på, så hörde man musik lite överallt och folk gick från fest till fest. Någon hade satt upp en scen på deras trädgård så det stod ett liveband och spelade där. Förstår inte hur någon kan orka bo i Isla Vista överhuvudtaget. Men grymt var det iallafall. I ett hus där jag gick in spelades Dr. Dre - Fuck You och alla som kunde texten sjöng med. Totally awesome!

På väg hem från IV träffade jag en kille från Orange County som jag tror hette James. Han var rätt skön iallafall, jag frågade hur läget var nere i OC (jag sa verkligen OC) och han tyckte det var lugnt och skönt. Han var tydligen här 'for a friends wedding, but I can't find the way home'. Så han fick numret till en taxi.

Idag är det precis som förra söndagen 'Soccer Sunday'! Så jag ska ta det lugnt nu ett tag innan det, sen imorgon börjar ju skolan! Så kl 10:30 börjar första lektionen. Filmproduction 114!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Du skrev att det tog ett tag att gå över till dina landlords?! Bor inte dom i samma hus som Du??
Annars verkar det ju varmt o trevligt o gemytligt! Men ta det lugnt med boozen, tänk på att Du bara är pappas lilla ponke...... 8=)
Och Du, lycka till med första skoldagen .......(spark i baken)

2006-08-28 @ 09:51:25
Postat av: Mattias

Hehe jo, men jag var så nervös. :)
Haha. Jadå. Ingen fara. Nu ska jag göra mig i ordning!

2006-08-28 @ 17:08:41
Postat av: AC in da place to B

Låter mycket trevligt, och dina "landlords", hur gamla är de?

IV sounds exciting.

Kul att börja lära känna lite schysst folk. Knyt kontakter, och definitivt: ANVÄND DEM!

Jag börjar bli irriterad på att du inte skiljer på de och dem!

"De" gick iväg. Jag gick iväg med "dem"! (båda uttalas slarvigt som "dom" - men skilj i skrift)

uUsch vilken gnällspik jag låter som, men ibland hakar jag upp mig! Bara för att du inte är i Sverige undkommer du inte min storebror-fashism!
Love ya bro'!

2006-08-28 @ 21:05:11
Postat av: Mattias

De är ungefär 30-35.

Haha. Jag sitter också och tänker på det ibland, men jag orkar verkligen inte sitta mer än 1 sekund för att tänka igenom hur det egentligen ska vara, så länge du förstår så är jag nöjd. That's that. :)

2006-08-29 @ 07:36:38
Postat av: Kickan

Du skriver så himla bra och beskrivande. Jag sitter här o skrattar högt för mig själv. Spara det här.Kan bli bra uppslag till en bok :-)
Jag tycker du verkar ha det underbart och jag vill också vara i Santa Barbara.
Puss o kram
Mamma

2006-08-29 @ 17:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback