"Go home!!!"

Efter fotbollen igår var det hemgång med trötta ben för att bara fördriva kvällen genom att äta Dorito's med gott samvete och kolla på 'The 4400'. Nästföljande dag, idag då, var det ju skolstart. Första skoldagen började med en 'Editing'-klass som började 10:30 AM. Jag har fått låna en cykel av Sean som bor här men han hade inget lås så jag var tvungen att inhandla det innan jag kom till skolan. Så jag cyklade vid kvart över 9 till 'State Street', downtown, för att köpa just ett lås. Men det visar sig att affärerna öppnar kl. 10 så jag får lite halvt panik men kan inte göra något annat än att vänta. Ringer 'Catrin' och 'Marcus' som jag skall möta upp och det visar sig att deras buss är många minuter sen. Så jag slår mig ner på en bänk utanför en cykelaffär. Och klockan 10, då jag känner mig otroligt stressad, så öppnar dem och det visar sig, otroligt nog, att låsen är SLUT! Jag frågar hur det är möjligt men orkar inte ens vänta på svaret utan beger mig mot en cykelaffär som ligger belägen 6 kvarter ned. Sagt och gjort, där hittar jag ett bygellås! Killen i kassan segar så jag ber honom skynda sig lite innan jag slänger mig upp på mitt trogna icke-motordrivna fordon och ger mig av mot strandpromenaden. Som också är närmsta och bästa vägen till skolan. Nu var klockan tio över 10 och jag är mer stressad än någonsin, så jag trampar på för glatta livet men uppför backen till skolan, som ligger väldigt högt upp, så ger jag upp och halvspringer med cykeln istället.

Jag hinner hursomhelst fram i tid, om än dock utmattad och varm, eftersom det var lika varmt och soligt idag som vanligt. Vi blir insläppta i en väldigt fin datorsal där många Macintosh-datorer står uppradade. Väldigt stiligt. Vår lärare heter Steve (?) Davega och hatar svenskar. Om än lite skämtsamt men han har tydligen ingen bra erfarenhet av oss. Men han skall få se.

Lektionen, som slutar 12:50 PM, gick fort och nu var det bara att fördriva tiden fram till klockan 5 PM då vi hade 'Film & Videoproduction' i 5(!) timmar, alltså till 10 PM. Så vi gick ner till downtown och åt lite mat. Därefter gick vi till caféterian och satt på terassen och snackade i solen med utsikt över havet. På terassen finns det förövrigt solstolar. Hur många skolor har egentligen solstolar? Min har det iallafall, väldigt fina sådana också. Hur många skolor har egentligen en bred utsikt över så väl downtown som en lyxig båthamn samt ett vidsträckt hav? Ingen aning, men här kommer jag garanterat trivas!

Väl kl. 5 så börjar lektionen och det är en sköning, om än lite seg, lärare som jag tror kommer vara bra. Lektionen gick förvånansvärt snabbt och vi fick bl.a. göra en film på 1 minut utan att klippa. Så vi fick alltså bara använda record och stoppknappen för att 'klippa' filmen. Genren var 'Psychological Thriller' och den skulle innehålla repliken 'I'm wearing pants'. Blev lyckat och människorna jag jobbade med fungerade bra ihop.

Nu ska jag ta och krypa till kojs. Är dock ledig imorgon så jag kan sova ut. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback