It never rains in southern California...

kol3

Jag kan stoltsera med att jag äntligen fångat en liten kolibri på bild! Dem är grymt kvicka så det var inte det lättaste. Fick smyga bakom dörren för att den inte skulle skrämmas.

kol2

Gårdagen började hursomhelst med att det var mulet som vanligt när jag vaknade. Men jag litade fullt ut på att solen skulle skina runt kl 13. Och visst gjorde den det. Så jag satte på mig mina Stan Smiths och begav mig mot downtown i jakt på bestick, glas och proviant. Tänkte att jag tar Crosstown Shuttlen hem så kan jag köpa lite extra eftersom jag slipper gå. Men in till downtown tog jag en promenad iallafall. Springer runt lite i stan och hittar ett par fina bestick och glas, så dem fick det bli. Gick till Ralph's för att handla men möts av besvikelse när jag inte kan hitta vanligt smör! Det förbannade margarinet (mest namnet jag stör mig på) hade fullkomligt tagit över hyllan där Lätta egentligen borde vara. Bestämde mig för att köpa något snarlikt som även används som pålägg, Philadelphia (fettsnål givetvis).

Lite senare på eftermiddagen åkte jag över till Verano Courtyards där många av svenskarna bor. Råkar åka för långt och får gå en lång jäkla bit tillbaka. Var väldigt nära på att ta en taxi, men till slut kommer jag fram. Hos Johan och Robert, som jag bekant åkte hit med, bor en italienare som lyssnar på house, en arg (än dock snäll) brittisk egyptier och en tystlåten korean(?) med helrutig Burberry-skjorta. Det började snackas om planer inför kvällen och många var sugna på att åka till en fest i Montecito där inbjudan gällde, men vi kunde bara ordna 6 st och det innebar att vi var 8 pers för många. Det slutar med att vi tar en taxi mot Goleta till en hemmafest. Vi går in genom dörren och direkt slår det mig att jag kanske befinner mig i en film, hursomhelst var det otroligt overkligt och det var precis som jag föreställt mig. Alla mina fördomar om collegefester blev bekräftades på ett ögonblick då jag såg dem röda plastmuggarna, hiphoparna i hörnet, trashy tjejer och hiphop på hög volym. Det kändes som att jag steg in i filmen 'Menace 2 Society' när dem går in på en fest i början och 'George Clinton - Atomic Dog' spelas. Vi var inte där så länge, varför vet jag inte men rätt som det var så satt vi i en bil på väg tillbaka till Verano. Och därifrån tog jag en välförtjänt taxi hem eftersom det inte finns några nattbussar här, tro det eller ej.

Idag blir det möjligtvis lite fotboll, men det återstår att se. God natt för vissa, lunch för andra.

Kommentarer
Postat av: samuel

chug chug chug chug chug!

2006-08-20 @ 22:45:16
Postat av: Erik

Har du inte sett nån kriminalitet, eller typ uteliggare?... Jag skulle vilja ha en utförlig text på ca 3 A4 som behandlar uteliggarnas situation, för det är viktigt att vi inte glömmer dem.

Sen undrar jag om du kan/ska rösta?

2006-08-21 @ 00:22:07
Postat av: Mattias

Haha. Finns rätt mycket uteliggare tycker jag. Många hänger i parkerna runt stan. Men dem flesta är väldigt trevliga också om man går förbi, hälsar en t.ex. Good day, Sir! direkt. Haha.

Ne, det kan jag inte. Då måste man vara amerikansk medborgare. Körkort kan jag dock ta, mohaha!

2006-08-21 @ 04:48:08
Postat av: Erik

Jag menade om du ska rösta i det svenska valet, det måste du ju få?

2006-08-21 @ 11:34:47
Postat av: Mattias

Jasså. Ja, givetvis, hehe. Lär bli poströstning för min del isåfall.

2006-08-21 @ 19:49:26
Postat av: O.G NILLE STRAIGHT OUTTA SALEM!

Men rösta inte på Vänsterpartiet då för jag vet att du egentligen inte vill göra det. De har bara hjärntvättat dig mattias.. du är ju inte vänster egentligen.

Kan för övrigt berätta att jag i lördags var på ACE @ Mangobar. På lilla dansgolvet stod jag ensam (från mitt sällskap) hela kvällen och röjjde satan till musik från Tiefschwarz, DJ Hell m.m m.m... DET VAR TECH-HOUSE OCH JAG FLIPPADE SATAN!

John som var på samma ställe tyckte de spelades dålig musik på det dansgolvet.

2006-08-21 @ 20:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback