SL is the shit?

Sitter här och beskådar flygmyrors grymma öde, som jag själv är grunden till. Har märkt att dem helt plötsligt börjat dyka upp vid dörren så jag inhandlade lite 'myrr' fast med amerikanskt påbrå, alltså jätte-super-duper-mördarspray. And it works! Så nu kan jag blogga ifred.

Igår tog jag det mest lugnt fram tills fyra då jag begav mig ner mot 'La Playa Stadium' för att delta i 'Soccer Sunday' som är en dag då man bara lirar fotboll för skojs skull. Inget avancerat eller seriöst utan mest för att bara lira lite fotboll. Så jag, en massa koreaner, japaner, kineser och 3 svenskar till lirade i kanske 2 timmar. Sen fick vi skjuts av en kille som skulle lämna av mig vid Mission St, nära hem till mig, men han glömde avfarten och helt plötsligt var vi vid La Cumbre Plaza, de andra svenskarnas place. Och by the time han hade gett sig iväg så såg vi att bussarna slutat gå. Då var klockan alltså halv 7 ungefär. Helt absurt. Hur i helsike kan bussarna sluta gå 6 pm på en söndag? Dem har ju inte ens nattbussar här. Herregud. Hursomhelst så glömde taxichauförren, till min lycka, sätta på taxametern så jag behövde bara betala 6 dollar eller nåt, för en relativt lång sträcka. Så lite tur fick jag.

laplaya

Kvällen spenderade jag framför 'The Whole Ten Yards' som visades på TBS. Nu ska jag nog äta middag för sen blir det 'Prison Break', sprillans ny säsong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback