Vaaaaarmt...

Men det är verkligen inte så att jag klagar. Har ätit en sallad på Subway och bestämde mig för att traska hem och dega lite innan jag skall ute igen med mina fellow students Johan och Robert för att ordna ett bankkonto här i USA.

Första dagen har gått väldigt bra även fast jag började med att försova mig. Eller man kan väl inte kalla det att försova sig när jag egentligen inte har en tid att passa rent formellt men jag gick upp senare än jag planerat. Sedan fick jag bråttom iväg till frukosten som stänger kl. 10 och jag vaknade runt 9. Gled hem från frukosten och hoppade in i duschen för att göra mig redo för första formella dagen på skolan. Var ju och besökte den redan igår annars. Läste förövrigt om EM i Göteborg i L.A. Times vid frukosten. Där ser man.

Hursomhelst så går jag den otroligt 'tråkiga' skolvägen längs med stranden. Lyssnar på lite glassig musik och strosar upp för vägen till skolan. Väl där så inväntar jag tidigare nämnda Johan och Robert som bor en bit bort. Det var dem jag flög hit med. Efter ett tag dyker dem upp och så rör vi oss mot International Student Office för att registrera oss, vilket går som smort. Pratar lite kvickt med två andra svenskar innan vi beger oss mot Counseling Office för att få svar på våra frågor, om vi nu hade några. Hursomhelst så går vi dit och fixar ett Photo I.D. som ger oss gratis bussresor och som ett ID som visar att vi studerar på SBCC. När vi skulle ordna I.D. fick vi ställa oss i en, som jag skulle vilja kalla obefintlig, kö som startade utanför ett rep som man fick gå under för att komma fram. Träffar även massa svenskar där uppe också som verkar väldigt trevliga, detta bådar gott helt enkelt. Sen bestämmer vi oss för att gå och ta en bit mat nere i Downtown. Det sjukaste idag måste vara att jag träffar en kille vid namn Markus som bor på Verano Courtyards, där även Johan och Robert bor. Det visade sig att Markus var från Täby, närmare bestämt Skarpäng! Vi stod i Santa Barbara och pratade om Täby, kändes allmänt skumt. Han skall också plugga film så det blir kul.

Har fått mitt schema också som visar att jag går i skolan måndagar, onsdagar och torsdagar. Är alltså ledig tisdag och fredag. Men har även en Online-kurs som jag inte riktigt förstått när den skall vara än men jag skall ta reda på det.

Efter att vi tagit en Caesar Salad på Subway så kom Johans far, som flög hit med oss på jobbärenden, förbi med sin hyrbil och plockade upp dem andra för att hämta deras pass. Vi skulle ju ordna bankkonton. Så jag gick hem och började skriva blogginlägget men sen fick jag ett samtal som visade sig vara Johan som bekräftade att dem var på State Street. Så jag gick för att möta upp dem på Washington Mutual-banken som ligger här. Fixade bankkonto iallafall med tillhörande checkar. Mer amerikanskt kan det knappt bli? Eller jo, det kan det. Jag valde 'American Monuments'-motiv på mina checkar. Får även ett betalkort skickat till mig.

Sen gick vi förbi Starbucks och köpte förfriskningar och sen fick jag hänga med på lite sightseeing. Vi glassade ner för State Street i en silvrig bil medan vi lyssnade på remixade hiphopdängor. Sen i varje reklampaus så var man tvungen att le för det var så jäkla likt GTA: San Andreas-reklamerna. Vilket antagligen är meningen men dem har verkligen lyckats isåfall. Var nästintill overkligt när vi åkte vid stranden och palmerna vajade rytmiskt. Med bilen åkte vi upp på 101:an  söderut och förbi Montecito en bit, för att göra lite avstickare på olika heta ställen. Åkte förbi multimiljonvilla efter multimiljonvilla med helt otroliga utsikter och trädgårdar. Sedan åkte vi runt lite och spanade. Fick även veta att John Cleese och Oprah Winfrey äger varsina hus här i Santa Barbara. Om någon vet vart så let me know så kan jag agera paparazzi.

Vi stannade till och gick till en restaurang vid namn El Torito som serverade väldigt god mat. Blev proppmätt. Men det coolaste var att när vi beställde nachos och guacamole kom han fram med en bricka med massa avocadohalvor, lime och lite andra kryddor som han tillsammans gjorde färsck guacamole. Live! Var otroligt god kan jag meddela!

Och nu ligger jag här på hotellrummet och kollar på Vänner på TBS. Family Guy stundar vet jag också. Har även köpt en Santa Barbara News-Press i en äkta tidningslåda. Känns väldigt skönt hursomhelst för jag är 'ledig' imorgon, det enda jag har planerat är att jag ska gå och kolla på lite mobiltelefonabonnemang.

God kväll / morgon, everybody! Kul med kommentarer också! Thanks for supporting! :D

Kommentarer
Postat av: Pappa

Verkar vara ett härligt ställe...... Bra initiativ med bankkonto! Viktigt med boendet nu också, så Du inte gör av med en massa pengar i onödan.
Inte så varmt här hemma längre. Mer normalt och regn, framför allt på nätterna. Var rädd om Dig! Pusspuss

2006-08-15 @ 08:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback