CHRISTMAS BREAK!

http://santabarbara.bilddagboken.se

Då är jag helt färdig med första terminen här i Santa Barbara. Jag känner mig otroligt pepp inför hemresan men samtidigt så vet jag att innerst inne kommer jag sakna mina vänner som stannar kvar här, att prata skit om andra på bussen på svenska och sådant. Men så kommer jag på att jag återvänder hit om cirkus en månad så det är sweet!

I måndags hade vi vår första final som bestod av att titta på våra slutförda projekt i Film&Videoproduction samt att bli bjudna på pizza av vår lärare. Inte allt för slitigt. Därefter var det ledig dag så jag drog hem till Marc & Jac och hängde ända till onsdagsmorgonen då vi hade vårt andra final. Vi körde nämligen lussevaka, så vi satt uppe och pluggade och kikade på tv. Inga kanelbullar eller lussebullar dock. Vi lämnade även in applicationen till en lägehet vi vart o kollat på. Slänger upp en video från när vi var och kollade. I videon kan det skymtas en yxa liggandes på golvet tillsammans med lite suspekta piller och en och annan bong.


Jag och Marcus råkade kolla lite fel så tydligen hade vi vår final en halvtimme tidigare än vad vi räknat med så det fick bli en taxi till skolan, och självklart en limo-taxi. Till skolan. Hursomhelst gick provet väldigt bra, så ett A är givet. Efter det gled jag och Marcus ner till hamncafét och slet en god lunch precis vid hamnen och havet. Man blir lite lätt bortskämd.

Sedan vart det en lugn kväll, jag somnade redan vid åtta eller nio och sov ända till halv tolv nästföljande dag. Vi hade även en final denna dag fast den var inte förens kl tre så det var en rejäl sovmorgon. Och trots uteblivet plugg så gick det väldans bra på detta final också, nämligen fyrtioåtta av femtio. Så detta skulle firas så hem och byta kläder för att sedan bege sig mot Verano för att kolla på O.C. Konstigt avsnitt men det gjorde inte oss på sämre humör utan vi satte av mot eastside och fullföljde vår tidigare nämnda plan. Så idag, fredag, har det varit softa-softa samtidigt som jag varit duktig och skrivit ut biljetten hem samt biljetter till 'Jimmy Kimmel Live' nere i Hollywood, på måndag.

orange2

För det är faktiskt så att jag och Mikaela flyger hem samma dag, ungefär samma tid också, dock inte samma plan. Så vi har bestämt att åka ner till Los Angeles / Hollywood dagen innan för att slippa stressa från Santa Barbara samma dag. Så det som står på schemat är Venice Beach, kanske Redondo Beach och lite annat soft. Men, höjdpunkten är 'Jimmy Kimmel Live' som är en nu väldigt populär tonightshow, gäster på den kvällens show ska enligt ABC's hemsida vara Regis Philbin och Jay-Z men enligt en annan sida där man fick biljetterna så stod det att en helt misslyckad person vid namn Tom O'Dell ska gästa. Jag vet inte om jag vågar hoppas på ABC's hemsida men herregud vad nice det vore att se Jay-Z, för han ska nämligen uppträda också.

Idag fyller Robert år så grattis på honom! Ikväll blir det party!

orange

Bjuder på en hysterisk video som jag lyckades fånga när vi stod och väntade på bussen vid skolan. Ett par mexikaner står på ett lastbilsflak och åker med.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh yes, jag tröttnar aldrig på dem låtarna.

Hoppas det blir jay-z för din del! Vart blir det utgång den 25:e då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback