Last day in my beloved Santa Barbara

Med blandade känslor lämnar jag Santa Barbara klockan nio imorgonbitti för att spendera en glassig dag i Hollywood och Los Angeles. För på tisdag åker jag mot gamla, mysiga Sverige för att fira jul och nyår. Jag planerar att vara tillbaka i värmen och sunny SoCal i mitten av januari. Jisses, vad jag kommer sakna mina vänner som stannar här och överhuvudtaget vår bortskämda livsstil. Men jag har saknat mina nära och kära där hemma något oerhört ibland så det blir nog bra.

Kom nyss hem från en liten tripp i vår, om cirkus cirkör en vecka, bil. Marcus, Jacob, Karim och Johan kom och hämtade upp mig för att köra en blixtvisit hos tjejerna i Summerland. Sen bar det av hem igen. Hursomhelst så har Karim erbjudit oss att köpa hans Jeep Cherokee för en billig peng. Och självklart slår vi till direkt då bilen rullar strålande och är en perfekt bil för framtida roadtrips och rejäl glidning. För visst finns det en stereo i och my god vad vi ska pumpa.

bil


Och det blir inte sämre, för vi har nämligen hittat en lägenhet i stekiga Montecito där du ser minst en Porsche varannan minut, no lies. Det är 180 graders sjöutsikt, top floor, pool, sjukt öppen planlösning och i det brattigaste området du kan hitta. Se bild, längst upp till höger så har vi en gigantisk balkong. Dem tre valven plus ett som är lite täckt är våra. Det är alltså en brutal balkong med sjöutsikt från varje rum. Killen som bor där nu vill sub-letta (hyra ut i princip) den till oss och han fattade tyckte direkt. Så han frågade i princip när vi ville flytta in. Han har förövrigt en egen bank, hus i L.A., hus i Indien, några hus i Frankrike och antagligen ett i England där han var ofta. Och en fet lägenhet i Montecito, 2 sovrum, 2 badrum.

lalal

Skulle inte tacka nej till det här huset heller.

lalall2

Och här har vi Butterfly Beach där vi ska spendera många soliga dagar genom att rip those curls!

lalal1

Tack för det här första halvåret mina trogna läsare, holla! Ses when I'm back in 805!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback