Betyg inlämnat för översättning...

Yes, som rubriken lyder. Kostar 800 kr men det är sådant man får leva med.

Mjaha, så datumet för avresa närmar sig. Jag funderar ofta på hur det kommer vara där, vilka som kommer vara i min så kallade umgängeskrets, hur attityden kommer vara bland jänkarna osv. Hur flyget kommer gå? Kommer jag anlända till Los Angeles som beräknat eller kommer jag att missa hela skiten i Chicago där vi mellanlandar? Jag anser mig själv vara ganska erfaren då det gäller flygplatser och liknande så jag kan nog ha rätt bra koll, men det vore som förgjort om något papper försvann typ. Men det skall förhoppningsvis inte hända.

Tänk att använda engelska språket till vardags. Inte bara på semester t.ex. Och som jag har diggat New York och USA i allmänhet då jag besökt dess storslagna samhälle. Fanns ingenting jag inte gillade i New York. Allting var sjukt nice och det finns i princip inget bättre än att strosa omkring på Manhattan och känna att man är i en världsmetropol som heter duga. Ta en munk på Dunkin' Donuts eller glida in på Ben&Jerry's och käka lite glass med chokladfiskar i.

En timme tar det till Los Angeles från Santa Barbara iallafall. Man åker motorväg 101, ("riding on the one-o-one, caliifooornia here we come, right back where we started from" - Phantom Planet - California ;)), och för 12-13 dollar så kan man ta bussen dit varje timme ungefär. Där ligger även IKEA om man skulle sakna Mamma Scans köttbullar, för dem erbjuds faktiskt där. Och inte att förglömma, Marabou mjölkchoklad.

Jaja, time to stop the daydreaming and back to reality. Another day, another dollar. Sleep tight and don't let the bed bugs bite. Hm. Shu.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud vad jag kommer sakna dig.

2006-07-01 @ 09:20:03
Postat av: Sjöhäst

Skönt att du kommer blogga där maaan.

Peace!!

//

http://donttouchmyhairman.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback