101 dagar and still going strong...

Stor uppdatering: http://santabarbara.bilddagboken.se

Nu har jag varit här i Santa Barbara, Kalifornien i 101 dagar och jag trivs riktigt bra fortfarande. Inte helt otippat då dagarna kantas av sol större delen av tiden. Man blir automatiskt mer motiverad att studera då det görs på en sådan skön plats. Det går t.ex. inte att hitta en så här fin skola med så fint campus i Sverige, det går bara inte.
.

johnlegend

Nu har jag inte skrivit på en vecka så det har hunnit hända en del. Jag skriver ner det som har varit roligast så slipper ni onödigt dravel. I fredags så gick jag, Mikaela och Catrin på konsert. Nämnligen John Legend the one and only. Och det var helt underbart, grymt och bra. Det var helt enkelt en riktigt lyckad kväll. Vi 3 gick och åt en väldigt god middag på California Pizza Kitchen, som bestod av en pizza kallad 'The Greek' (mozzarella, fetaost, oliver, tzatsiki etc.) så vi fick en bra start. Sedan begav vi oss upp mot Arlington Theatre där konserten, sponsrad av Bailey's gick av stapeln. Förband var Robin Thicke. Men John Legend gjorde verkligen det han skulle. Han spelade i princip alla låtar från båda skivorna, Get Lifted och Once Again. Det var en riktigt grym konsert. När den var slut gick vi ner mot Zelo's där vi mötte upp resten av folket, men det var segt så vi blev inte långvariga. Jag gick hem och förberedde mig inför morgondagen.

Följande dag skulle vi kolla på en lägenhet och chilla på stranden. Och på kvällen var det Pre-Thanksgivingparty hos mina landlords. Lägenheten vi kollade på var väldigt fräsch och fin men området den låg i var inte helt trevligt. Mest mexikaner och det verkade inte kännas helt säkert överhuvudtaget. Så vi fick därifrån och begav oss ner mot hamnen och stranden. Så vi gick runt där och fotograferade sälar, pelikaner och måsar. Alla mina bilder kan ses på http://santabarbara.bilddagboken.se. Sedan hade jag och Marcus bestämt att vi skulle på pre-thanksgivingparty på kvällen. Så jag mötte upp Marcus vid bussen och så gick vi in hos Emily och Sean, mina landlords som är runt 25 år. Det visade sig bli riktigt roligt och gott med kalkon plus stuffing, jams (någon slags marshmallowmat) och Mac&Cheese-gratäng typ. Alla blev riktigt fulla, inte helt konstigt då det fanns brutalt mycket vin och en stor kegg att tillgå. Men det var väldigt roligt.

fagel


fagel2

 
fagel3

Så dagen efter vaknade jag upp och mådde halvbra. Men det blev bättre allt eftersom dagen gick, och gick gjorde även jag och Marcus. Vi knatade runt på State St i jakt på finskor som vi kunde ha på oss på inspelningen av musikvideon samma dag. Vi hittade ett par hyfsat billiga men fina båtar så vi stack hem till Marcus och degade tills vi blev upplockade av en stor Hummer-limousine som skulle vara med i inspelningen. Så resan till klubben som skulle användas som entré var inte helt obekväm. Väl på inspelningsplatsen så var det lite väntan innan vi fick göra vår grej, som var att glida ut ur limousinen och in på klubben rätt divigt. Det gick smärtfritt och regissören var nöjd med våra insatser. Vi stod och snackade med killen som körde limousinen ett tag och det visade sig att han kört bl.a. Oprah Winfrey och Jack Johnson. Nåväl, det blev en rätt sen kväll och sedan var det upp tidigt på måndagen då vi hade Editing på morgonen. Där blev jag klar med min del, i princip, i vårt projekt. Jag och Catrin gick och åt lunch på JSB Café för ovanlighetens skull.

Sedan åkte jag hem för att hinna få lite sömn innan sista scenen i musikvideon skulle spelas in. Vi fick höra att det skulle bli en lång natt. Så jag hann sova en timme innan jag åkte ner till downtown och mötte upp Marcus och Therése. Vi gick och köpte en 12" Sub på Subway och satt och käkade den. Kvällens scener skulle innehålla 50 pers som står och dansar, vilka vi påväg in i klubben ska glida igenom och steka duktigt. Vi blev klara vid halv 1 - 1 kanske så det blev inte så sent. Men trött var jag.

Så idag, tisdag, är det inspelning av ett eget projekt i skolan så jag måste förbi och hämta ut en kamera. Men det får bli om några timmar. Ha det! Later!

Kommentarer
Postat av: Eml

Fan då matte, styr upp lite pics på era limos/hummerlimos ni åker med. annars fortsätter jag intala mig att du bara hittar på :(

2006-11-26 @ 00:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback