Califo

Today is a good day. Jag har ju varit ledig, som varje tisdag, så det var oerhört skönt att sova ut idag. Lite extra den här tisdagen eftersom jag gick upp olagligt tidigt i måndags. Det var nämnligen tid för oss att registrera oss för våra klasser vi ska ha i vår. Så vi var tvungna att vara i skolan kl 8 för att vi skulle kunna boka en 'same-day appointment'.

Jag är oerhört trött på IBS då dem inte hjälpt oss någonting hittils under vår vistelse och att dem samtidigt tar många tusen extra när vi betalar kursavgiften. Så jag bestämde mig för att sätta ihop lite egna kurser som jag är intresserad av. Så det blev Film&Videoproduction II, Documentary Filmmaking, Photography och Photoshop. Jag är dock tveksam till Photoshopklassen så jag kan komma att droppa den senare men vi får se. Sedan blir det en basketkurs också, 2 dagar i veckan. Så just nu ser mitt schema relativt bra ut. Jag är ledig fredagar hursomhelst.

Idag tog jag även tag i körkortsgrejen så jag satte av mot DMV (District of Motor Vehicles) och bad om att få skriva teoriprovet. Så nu är det avklarat. Av 36 frågor hade jag 35 rätt så jag är nöjd. Skönt att ha det ur världen. Så nu den 12:e är uppkörningen, wish me luck!

teoriprov

Nästa helg blir det en tripp ner till San Diego med stopp i O.C. och i Redondo Beach påvägen. Väl i San Diego ska vi på lördagen se bandet Jack's Mannequin, även fast det är Panic! At The Disco som är huvudakten. Nåja, kommer bli fett! Vi åker ner i Jake's, en vän här, i hans BMW, så det blir nice!

Kommentarer
Postat av: din pussilago

good luck! :)

2006-11-29 @ 04:58:13
Postat av: Pappa

Har Du lagat cykeln då????!!! 8=))

2006-11-29 @ 07:52:14
Postat av: Pappa

Smart att spara pengar på egna kurser. Man får snart kalla Dig Joakim........

2006-11-29 @ 09:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback