John Dahlbäck - Don't Speak

Uppdaterad: http://santabarbara.bilddagboken.se

Greetings mina vänner.

Vi stegar härmed in i en ny era. En era som kommer kantas av champagne, vilda groupies och en aning narcissistisk divighet.

Skämtåsido. Divigheten kommer aldrig infinna sig. I'm still good ol' M förutsatt att musikvideon som vi påbörjade inspelningen av, nu i måndags (igår), håller sig inom Europa. Jag är nämligen med i en musikvideo som spelas in på en fancy och trendig klubb här i Santa Barbara. Även en Hummer-limo scen kommer att finnas med. Jag spelar en s k 'stekare', och vi vet ju alla att I'm a natural så, you know the drill. Musikvideon kommer, om den blir bra d v s, finnas på TV i Europa som jag förstått det. Det är en tjej vid namn Linda som är producer/director, hon är svensk och går liksom jag på SBCC. Så hon undrade om jag, Marcus, Catrin och Lina ville vara med och vi såg det som en kul grej så givetvis. Hon tyckte även det kändes säkert då vi är svenskar, vi är mer punktliga än amerikaner tydligen. Jag kan nog hålla med. Låten heter förresten som dagens topic. Bilder finnes senare.


Första inspelningsdagen gick av stapeln igår, måndag, på den tidigare nämnda klubben Coucherz (?) här i Santa Barbara på huvudgatan State Street. Den är helt inredd i vitt och viprummet, där en scen spelades in, består av ett rum med en stor säng i princip som är kantad av kuddar och dylikt som är besmyckade med 24 karats knappar specialdesignade av Versace. I den 'sängen' har även Leonardo DiCaprio bl.a. legat. Kul kuriosa. Vi blev i slutet av kvällen vilket var typ halv två, så jag kan kalla det natten, bjudna på en s k 'Suck & Blow' (http://www.suckandblow.com). Det är en shot som består av Jello. Går ut på att en blåser och en suger. Låter det konstigt? Det är det också. Men klubbägaren till Coucherz, som vi connectade med totalt, har tagit patent på skiten och kommer antagligen bli ännu mer rik. Vi pratade om att distribuera den i Sverige. Nåja, håll utkik.

Det vart en sen kväll dagen innan och en tidig morgon dagen efter, vilket blir idag. Tisdagar är egentligen min lediga dag men jag, Marcus och Catrin blev speciellt tillfrågade, återigen, att vara med och filma en intervju med högsta hönset inom Santa Barbara Filmfestival, som bl.a. får besök av Will Smith i år. Förra året typ Kate Winslet och andra celebriteter. Dem hade 50.000 besökare sist. Vi tackade ja vilket vi ångrade när vi var påväg hem från musikvideoinspelningen men när vi väl var där idag så kände jag att jag gjort rätt val. Vi var ett stort crew och jag och en vän vid namn Lars fick uppdraget att sköta ljudet. Detta var alltså en seriös intervju som kommer sändas på lokal tv-kanalen här i SB så det är kul.


Lars och Marcus där intervjun tog plats

marcus


Dagen innan så hade jag, Marcus och Jacob ringt på ett hus som vi var intresserade av. Det är iallafall bestämt att vi ska flytta ihop till nästa termin. Hursomhelst, så vi fick höra att vi skulle ringa honom 3:30 pm för att konfirmera att vi kunde komma och kolla på det. Efter lite degande i gräset vid skolan så ringde vi och fick höra att nyckeln låg ute och att det bara var att stiga på. Så vi begav oss till bussen och satte fart mot huset. Efter att ha traskat runt lite och letat så hittade vi det och det var love at first sight. Ett helt fristående hus, se bilder på http://santabarbara.bilddagboken.se, med ett stort garage. Det är 2 sovrum, ett stort vardagsrum och 1 badrum. Stort kök med allt nödvändigt. Tvättmaskin och torktumlare. Hela kitet. Det ligger fem minuter från stranden och gångavstånd, om man har pigga ben, till skolan. Vi föredrar nog buss eller longboard men huset ligger väldigt fint. Och nära Subway, the place to eat. Så vi ska göra så mycket som möjligt för att få det.

Nu ska jag snart sova, klockan börjar bli mycket och jag sov knappa 5 timmar inatt så till alla som tagit sig igenom dagens inlägg, later!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Skönt att höra :)
Är O.C fortfarande lika bra när man kommit lite längre än i Sverige?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback