American Pancakes

Tvättningen står bland annat på schemat idag, så jag satte nyss igång en med mörk tvätt. På schemat står även football då 'Vaqueros', SBCC's (amerikansk) fotbollslag, möter Pasadena.

Hade även tänkt lägga upp lite bilder från pannkakslagningen men detta ser just nu väldigt mörkt ut eftersom min kamera är hos Marcus & Jacob.

Igår var det alkoholförtäring på tapeten så vi började hos Marcus etc. som vanligt och satte lite senare kurs mot Isla Vista. Blev en limousine-färd med hög musik dit så det var minst sagt en bra början. Väl där är det crazy som vanligt med musik, mycket folk och fester i varannat hus. Dock var det en lugn kväll sa några, vet inte om jag höll med. Vidare så hamnade vi på en fest där det bara var svenskar i princip. Det spelades Håkan Hellström och GES och charterresan var helt plötsligt inte så långt borta. Det sköna med huset vi befann oss i var att dem hade byggt en 'platå' och ställt upp en soffa så man hade bra utsikt över 'Del Playa' som är feststråket, så där kunde man sitta och vara allmänt svensk.

Hursomhelst, vi gled runt lite men hittade inget som lockade riktigt. Sista anhalten blev en fest där havet låg precis nedanför altanen och att spotta ner i det sistnämnda var inga problem. Så nära var det. Så efter en sjaskig öl (Keystone?) så bar det av hem. Jag åkte med dem andra till Verano och frågade sedan om det fanns något maximumpris så jag kunde åka lite billigare till mitt hem, men mexikanen som körde var så snäll så han lät mig åka gratis. Så det var en klockren avslutning på kvällen.

Höll på att glömma händelsen som gav mig ångest på mindre än en hundradels sekund. Nåja, så farligt var det väl inte men det var jobbigt och minst sagt pinsamt. Men tack vare oerhört snälla landlords så löste det sig förvånansvärt bra. Ska inte låta er vänta längre. Direkt in i handlingen!

Sitter i stolen utanför på min uteplats och stirrar hopplöst på dörren som är stängd. Reser mig upp och kikar in genom glasdörrarna. Ser nycklarna ligga utom räckhåll. Rycker lite i handtaget i hopp om att det kanske inte var låst. Men vem försöker jag lura? Det är inte första gången jag rycker i handtaget de senaste 30 minuterna. Ni har antagligen hunnit lista ut vad som hänt. Dörren har åkt igen och nycklarna ligger kvar inomhus och jag har dem enda nycklarna som finns till dörren, så en extranyckel finns inte. Paniken inom mig stiger och jag tänker igenom potentiella scenarion och kommer fram till att en locksmith och många dollar fattigare är det enda som kan ta mig in. Men jag tar beslutet att invänta Sean & Emily som antagligen är på jobbet. Så sätter mig i stolen och solar lite. Lyckas somna och vaknar 30 minuter senare, ingen hemma än. Går en sväng med videokameran som var det enda jag hade med mig ut. För jag höll på att filma utanför när jag råkade dra igen dörren lite för hårt så den stängde sig. Jag insåg direkt vad jag hade gjort. Klantigt.

Hursomhelst,  gick runt och filmade lite. Ryckte i myggnätsfönstrena för jag vet att fönstrena innanför dem inte är låste men jag vill samtidigt inte förstöra något så jag går vidare runt i kvarteret och fördriver tiden lite. När jag sedan kommer tillbaka en 15 minuter senare står Range Rovern på uppfarten och hoppet stiger inom mig. Knackar på och berättar lite skamset om vad som hänt och Sean ler bara och menar att 'shit happens'. Han följer med och går och kollar vad alternativen är och han försöker sig på myggnäten också men bestämmer sig för att ringa Emily som kanske hade en extranyckel, men det hade hon inte men hon var påväg hem så vi inväntade henne och passade på att kolla på Miami Dolphins vs. Pittsburgh Steelers, NFL-säsongen började samma dag, vilket innebär att alla amerikanare är på extra glatt humör.

20 minuter senare kommer Emily hem och hon instämmer med Sean i att 'things happen' och jag känner mig genast lättnad. Hon berättar att det fanns en dörr förut in till studion som dem har isolerat med två skivor som man kan ta bort väldigt enkelt och sedan öppna en annan sorts dörr in till studion. Sagt och gjort, inne! Så det gick väldigt smidigt och jag kände mig ytterst lättad kan jag meddela. Så nu kunde jag slappna av och allt löste sig så bra så.

Nu ska jag gå och kolla tvätten.


Kommentarer
Postat av: Bror

Hehe nice med en bra utekväll. Lite jobbigare att bli utelåst, men som de sade så bra: "shit/things happens" - är de kristna btw?

Ha det fint! Jag drar på fredag ! Wish me luck!

2006-09-10 @ 00:55:30
Postat av: Mattias

Fan va grymt! Vi lär ju höras på skype sen när du kommer hem! Good luck! :D

Nej dem är inte mer religiösa än Homer Simpson typ ;)

2006-09-10 @ 13:50:08
Postat av: Mattias

När du kommer fram menar jag givetvis, fast det är nog samma sak. Well well :)

2006-09-10 @ 13:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback