Court-TV

Sitter och iakttar en polis som jagar en mexikan som så fort han kan tar sig till sitt eget hus genom en kort biljakt  och rusar in på toaletten för att spola ner knarket han innehar. Polisen sparkar in toalettdörren och matar slag med batongen på honom för han verkar inte förstå att han skall ner på golvet och bli handfängslad. Till slut lyckas polismannen få kontroll på situationen och mannen är 'in custody'.

Detta är ett verkligt scenario ur ännu ett spännande avsnitt av tv-programmet 'Cops', där vi får följa autentiska poliser i olika delstater i USA. Jag har turen att få se ungefär 4-5 avsnitt per dag eftersom 'Court-TV' finns! Kanalen där bara polisserier visas. Min lycka är gjord.

Är tvungen att berätta om ännu ett scenario jag fick bevittna alldeles precis. Polisen ställer en olåst, nypolerad cykel vid ett gatuhörn och inväntar en framtida cykeltjuv. Vet inte riktigt om man kallar det uppvigling men snudd på hursomhelst. Som väntat dyker det snabbt upp en svart man som sätter sig på cykeln och cyklar iväg. 50 meter senare har han 2 polismän på ryggen och gripen för stöld. Ett identiskt scenario utspelar sig 5 minuter senare då en annan svart man hoppar upp på samma cykel, som dem än en gång ställt ut, och cyklar iväg.

Äntligen har min kokplatta (med dubbla pattor) kommit. Den låg utanför min dörr när jag kom hem och nu kan jag finally laga riktig mat, vilket jag längtat efter otroligt mycket. Så nu är allting fulländat. Förutom att jag vill köpa en ny keps.

Dagen har jag spenderat nere i downtown med Marcus. Vi inhandlade lite nödvändigt materiel till läxan som vi sedan satte oss ner och gjorde i Verano-lägenheten. Uppgiften var att göra ett fotoalbum med 14 st bilder/fotografier vi tyckte om och som vi tyckte var estetiskt fina. Den skall vara inlämnad på torsdag.

Imorgon börjar skolan igen efter att vi varit lediga sen i torsdags på grund av Labor Day igår. Så imorgon har vi en minst sagt rolig 'Editing'-klass där vi klipper en BMW-reklam. Det är den enda lektionen vi har imorgon, så efteråt hade jag tänkt gå förbi Foodland som ligger här i närheten och köpa kastruller, stekpanna och stekspade.

Nu är det dock back to 'Cops'!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback