It's all good!

Ibland glömmer jag bort att jag faktiskt har tagit mig till Santa Barbara, Kalifornien. Det som i början bara var en dröm långt borta, visade sig bli verklighet.

Jag kom på, efter resan till New York i juni 2005, att jag ville bo i USA, framförallt i NYC då men överhuvudtaget USA och handla med dollar t.ex. som var en av de vardagliga sakerna som jag ville vara en del av. Jag började söka på google och hittade till IBS hemsida. Så jag satt på skoj och kollade runt och fastnade direkt för SBCC's fina campusbilder och ett attraktivt kursutbud. Eftersom jag fortfarande gick i gymnasiet kunde jag inte söka än och var tvungen att vänta till januari. Då började hela grejen ta fart. Innan dess tänkte jag på det till och från men det kändes alldeles för långt bort. Jag hade svårt att se mig själv här. Men tiden gick och när väl januari kom så skickade vi in ansökan och fick efter ett tag veta att jag blivit preliminärt antagen. Men det var fortfarande långt ifrån klart och alla formaliteter som behövde ordnas var det bara att sätta sig ned och börja fylla i. Betyg skulle översättas och skickas in, ansökningsavgifter hit och dit.

Allting kändes fortfarande alldeles för långt bort och jag drog mig för att prata om det om det nu inte skulle bli av. Jag tvivlade fortfarande på det. Sen kom studenten och jag var klar med gymnasiet. Fick mitt slutbetyg och var tvungen att översätta det med och skicka in. Så jag gjorde det och vid den här tidpunkten var allting klart sa IBS. Så det började sakta men säkert sjunka in i bakhuvudet att jag skulle åka den 12:e augusti, 10:30 till Kalifornien. Sommaren gick och jag jobbade på. Helt plötsligt var det en vecka kvar och allting var ordnat. Visumet, som jag fick efter intervjun på amerikanska ambassaden och alla formaliteter var i stort sett klara. Nu skulle det alltså ske. Det jag gått och pratat om lite lågmält i ett år.

Jag hade inte ens ett boende när jag kom hit så allt var fortfarande inte klart. Men nu sitter jag här på min säng i Santa Barbara, California och inväntar 'Soccer Sunday'. It's all good!

Igår var vi på football då det var Vaqueros vs. Pasadena. Cheerleaders från respektive lag fanns på plats med ramsor och bitvis osäkra cheers. Vet inte om det hade med att göra men Vaqueros förlorade till slut efter att ha fått en touchdown bortdömd i slutminuterna?

Sedan cyklade jag hem och lagade till en frän middag som bestod av spaghetti och en utsökt köttfärssås av Yours truly! Efter middagen bar det av till Verano för ett pre-party inför IV som låg på schemat den här kvällen. Det visade sig bli den roligaste kvällen sedan jag kom hit. En fest med havet som granne, liveband och röda plastmuggar med tillhörande kegg. Gratis öl all night long. Hann även med att mobba en kille från Seattle för att han varit i Norge. När festen dog ut vid halv 2 - 2 på grund av polisbesök så tog vi en taxi till Verano och därifrån åkte jag vidare för bara 5 dollar, ända hem! I'm on a roll!

Bilder finns och kommer komma upp later! Finally!?

Tänkte jag skulle slänga upp mitt schema för intresserade också;

Måndag;
Editing, 10:30am - 12:50pm
Filmproduction, 5:00pm - 10:05pm

Onsdag;
Editing, 10:30am - 12:50pm
Torsdag;
Cinematography, 10:30am - 3:35pm

Har screenwriting också men det är en online-kurs så den kan jag göra any day I want. Dags för annat strunt nu! Peace!

Och ett grattis till Susanne som fyllde år igår!

The life of a west side playa where cowards die and its all ball
Only in Cali where we riot not rally to live and die
In L.A. we wearin Chucks not Ballies (that's right)
Dressed in Locs and khaki suits and ride is what we do

Cali is where they put they mack down

Throw it up y'all, throw it up, Throw it up
Let's show these fools how we do this on that west side
Cause you and I know it's tha best side

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du verkar ha det så bra. Kul att höra att du kan ta taxi hem på natten utan att det kostar massa dollar. Va skönt att du nu fått tvättat o så. Har skickat sladden få se när den kommer fram.
Kolla med några "locals" om det brukar va schysst väder i mitten av nov. Isåfall kommer jag:-)

2006-09-11 @ 10:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback