'... it's like they're having an acid flashback!'

Efter att ha fått utstå ännu en dag med DaVega och hans ständiga drogreferenser så har jag nu lyxen att unna mig en kväll ägnad åt fotografins tecken, efter en kort summering av dagens gång.

Stephen DaVega, min lärare i 'Editing' och 'Cinematography', är hysteriskt rolig, åtminstone enligt amerikanerna som jublar varje gång han yttrar ordet 'crack' eller 'pot'. Vi svenskar tycker mest det är patetiskt men hey, whatever floats your boat! Fick även 'äran' att höra Kevin, min lärare i 'Filmproduction', förklara hur han ritade ett fyrtorn i Pictionary efter att han smällt i sig en 'hasch brownie'. Helt absurt men alla tyckte det var jättekul så då skulle han säkert fått pluspoäng hos killen från Michigan som blev av med sitt körkort p.g.a. 'DUI' (driving under influence). Geez...

Dagen började klockan 9:15 AM av att klockan ringer. Jag vaknar i lägenhet fyra på Verano där jag spenderat natten p.g.a. för lata ben kvällen innan. Och mörkrets inbrott som skulle gjort färden lite mer riskfyllt, men Santa Barbara är en väldigt, väldigt lugn stad så det är mest för att jag bor i USA som man måste spä på lite, är det inte så?

Vi fick skjuts av Karim, en engelsk kille med egyptiskt påbrå som mer än gärna avslutar sina meningar med 'fuck you, man' även fast man pratat om något så snällt som ponnys. Skämtåsido, vid 'Editing'-lektionens start på morgonen, 10:30 AM, så var vårt första projekt 'due', alltså att det skulle vara klart då. Och duktig som jag är så slänger jag in den i hans mapp och Stephen DaVegas' 'critique'-session började. Han visade allas filmer på projektorn och var snabb med att säga vad som behövde rättas till. Uppgiftne var att göra en reklamfilm med redan färdiga, tillhandahållna klipp på antingen en BMW eller en Saturn. Jag tog givetvis BMW-klippen och han var ändå relativt nöjd med min, till skillnad från vissa andras som han rent utsagt skrattade åt.

Därefter var det en lång håltimme som vanligt och jag och Marcus satte oss ner på West Campus-gräsmattan och försökte få igång Wi-Fi-uppkopplingen. Men p.g.a. för dålig styrka så begav vi oss till 'balkongen' där det gick betydligt bättre och resten av håltimmen spenderades framför roliga Family Guy-klipp. Sweet!

Nu är jag finally hemma hursomhelst och tänkte att jag slänger upp lite bilder som jag tagit under helgens gång. Jag har även skapat en bilddagboken som kan nås på
http://santabarbara.bilddagboken.se. Denna bilddagboken kommer enbart uppdateras med bilder från systemkameran och jag kommer skriva här då jag uppdaterat den så ni slipper hålla kolla på båda. Så snart finns det bilder där att kika på! Här nedan kommer bilder från helgens bravader som bestod av bl.a. guacamole-kväll som slutade med IV och ätning av 'Fortune Cookies'! Enjoy!


L6

'United Steak of America'. Ytterst smaskig!

L5

Försökte skildra askan och det gulaktiga sken som himlen gav ifrån sig p.g.a.
skogsbranden i närheten av Santa Barbara.

L3

Självklart dracks det Corona på guacamolekvällen.

L2

It is nothing but a G thang!

L1

Fortune Cookies rules! De är än dock äckliga att äta.


Lite gamla bilder tagna med mobilen. Har mottagit sladden till mobilen som min mamma så snällt skickat.

L14

Lite mer privat strand vid rikemanssamhället 'Montecito'

L13

Ett fint hus med otrolig utsikt.

L12

Skolans ena uteservering.

L11

Första introduktionsdagen med fin namnlapp.

L10

Det allra första jag såg från marken vid LAX när jag stod och väntade på shuttlen. Inget spännande med var läckert just då.

L9

'Tribute' på stranden till alla som dött i Irak-kriget.  Ett kors för varje person.

L8

Uuuh, låter creepy. 'Holy Resurrection. Russian Orthodox Church'. Vet inte om det är 'russian' eller 'resurrection' i samband med övrig text på skylten som gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback