Number One

Tillsammans med den bedårande utsikten som består av ett apelsinträd och ståtliga berg i bakgrunden så komponerar jag dagens inlägg hemma på i studion. Gårdagen spenderades som en fredag ska spenderas. Men vi börjar berättelsen där långhelgen började, i torsdags.

Vi hade en lektion från 10:30 AM till 3:30 PM som heter Cinematography. Den består mestadels av läran om film och alla dess beståndsdelar. Mellan 12:15 PM och 13:15 PM hade vi lunch som fick bli en 'SBCC Chicken Sandwich'. Vi har tre olika restauranger på skolan och alla håller relativt hög klass tycker jag, men där vi åt i torsdags var optimalt och klockrent ställe, rent utsagt. Man blev serverad mycket mat till ett helt överkomligt pris.

Efter att lektionen var slut så styrde vi stegen hemåt och förberedde oss inför kvällen, som visade sig bli rätt lugn. Jag tog bussen över till Verano och det var så trevligt så jag blev kvar där till nästföljande dag. Fick en bäddsoffa till låns. Förövrigt så satt vi bänkade framför MTV Video Music Awards Live! Grymt då det inte är något man precis ser i Sverige live eftersom det går på natten/morgonen.

Vaknar och äter lite frukost. Kollar på 'Parental Control' och 'NeXt' HELA dagen. Kan inte bli mer degigt (och skönt). Hann med att sitta vid poolen och steka lite också. Sedan började människor rulla in vid 8 PM för att förtära lite förfriskningar. Vi blev ett stort gäng på 20+ pers, bara svenskar. Vi beställde 3-4 taxibilar som fick äran att ta oss till State Street, när vi kände oss klara med Verano. Stället vi skulle till hade 18 år som åldersgräns i dörren men 21 i baren. Stället hette Zelo och med facit i hand så var det riktigt roligt. Det spelades allt från Pharrell till Daft Punk.

När vi var påväg hem så tänkte jag vara lite sparsam så jag började gå hem, istället för taxi. Det blev jobbigare än jag trodde men tillslut så kom jag hem helt utmattad så sängen fick bli slutdestination.

Så idag har jag gjort så lite som bara möjligt. Vad kvällen har att erbjuda får vi se, får fråga stjärnorna om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback