United Steak of America

Sitter här på Verano Courtyards, då det egentligen är sovdags, men på grund av 'John Shaw' min lärare i screenwriting, onlinekursen, så var jag och min gode vän Marcus tvungna att se en film vid namn 'A History of Violence' starring Viggo Mortensen. Sagt och gjort, har vi nu suttit senaste 2 timmarna och plitat ner allt som vi var åtsagda att göra och posta det i discussion-forumet på onlinehemsidan. Filmen var inte så värst bra förutom lite blodiga inslag som gjorde hela filmen kul att kolla på i slowmotion.

Dagen har bestått av en fotbollsplan, bilar och solglasögon täckta av aska, inköp av systemkamera och framförallt mycket motion. Hela berättelsen börjar med att jag vaknar på Verano av att Robert, som förövrigt också bor på här, ringer och frågar när vi skulle ses för inköpet av kameror. Jag ber han holda och återkommer en timma senare då jag piggnat till. Jag cyklar, ja jag cyklade faktiskt till Verano igår, till Transit Center och på väg dit får jag dras med aska i ögonen på grund av en stor, närmare bestämt, gigantisk skogsbrand i närheten av Santa Barbara. Och på grund av vinden så har det flugit in och lagt sig aska över hela staden. Sikten är dålig, himlen är gul och det är segt att andas. Men detta stoppade inte oss och rätt som det var är jag påväg hem med en sprillans digital systemkamera, efter en god lunch som bestod av en delikat sandwich kallad 'United Steak of America'.

Snabbt hem och byta om för att sedan bege sig mot La Playa-stadium för lite 'Soccer Sunday', som nu blivit en vana. Jag och Marcus har även signat upp för att spela i ett korplag som Verano-bornas landlord har dragit ihop. Nåväl, efter att ha sprungit runt i askan som låg på planen så cyklade jag svettig hem och tog en välförtjänt dusch. Men jag hann inte vila länge utan hade som sagt plugg på schemat så jag for över hit till Verano för att börja kolla på filmen. Vi tog en pause vid 9 då Family Guy (all new!) började.

Imorgon dyker det förmodligen upp ett gäng bilder från helgen och andra events. Later, dudes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback