More bounce to the ounce!

Nyss hemkommen från ett besök vid Shoreline Park där vi var och spanade på vågorna och stammis-delfinerna. Vi hade nämnligen planerat att surfa men med besvikna steg fick vi traska tillbaka till bilen. Vågorna var nästintill obefintliga så jag satte mig i förarsätet och körde ner till State Street. Väl där kollade vi på surfbrädor men fann ingen som föll mig i smaken. Så the search continues. Så jag körde hem.

Yep, that's right. Jag körde hem. För idag den 8:e februari tog jag mitt amerikanska körkort. Så om 3 veckor dimper det ner i brevlådan, just nu har jag en fjollig lapp. Men det får duga för stunden. Vi drog direkt efter och ordnade med försäkringen så nu kör jag helt lagligt.

I övrigt så har vi en inneboende just nu, hon heter Annelie och är här och hälsar på Jacob. Jag har ju som bekant själv haft besök av min kära mor. Hon åkte tyvärr hem igår men jag tycker vi har hunnit med det mesta. Vi har varit i Malibu och kollat på $4 miljoners hus, ätt på Santa Monica Pier, ätit och shoppat på Rodeo Drive, Beverly Hills 2 gånger, åkt upp till danska staden Solvang, bilat ner till Newport Beach och ätit på Balboa Pier, med den obligatoriska California-themet "Phantom Planet - California". Därefter åkte vi till San Diego och förärade Sea World med ett besök. Väl där nere gick vi även på konsert och såg favoritbandet just nu "Jack's Mannequin". En riktig guldkonsert som vi tyvärr inte fick fotografera p.g.a. våra "professionella" kameror.  Men en riktigt bra konsert hade vi i bakfickan när vi traskade runt på Sea World dagen efter. Väl där fick vi se pingviner, delfiner, sälar, uttrar, flamingos, isbjörnar, valrossar och massa andra sköna djur. Bilder kan ni se på
http://santabarbara.bilddagboken.se

Ser ut som att de närmsta veckorna kommer vara intressanta, mycket saker som händer just nu. På onsdag åker jag och mixon till Sunset Boulevard och hänger lite med Common, den 17:e och 18:e februari är det surftävling nere i Rincon Point, den 23:e åker vi ner och ser DMX i Ventura och den 25:e är det Oscars-galan som vi antagligen kilar ner och tittar på, från röda mattan. Förövrigt är det NBA All-star match den 18:e februari i Las Vegas, don't miss!

Later!

Kommentarer
Postat av: Chister Karlsson

Hej Mattias ! Jag skriver här till dig för att få hjälp med några frågor angående att studera i USA. Det skulle vara jättesnällt om du skulle kunna vara så vänlig att maila mig så att jag kan ställa en del frågor till dig. Min dotter som är 18 år är intresserad av att studera i Santa Barbara under hösten och kommer då troligtvis att bo på Verano courtyards. Det råd jag har fått är att ta reda på så mycket fakta som möjligt innan hon kommer dit och då får man ju bästa råden av de som redan är där. Vore tacksam om du vill ta dig tid att hjälpa oss.
Mvh: Christer Karlsson
Ps. Det är svinkallt med lite snö och en massa minusgrader och en kylig vind här hemma i Sverige.

Postat av: Leif Åberg

Grattis till körkortet!
Blir det nå´n tur till Las Vegas? Du har väl "fel" ålder i och för sig men du skulle nog ha rätt kul där i alla fall, det är ju en fantastisk (lek)plats.
Ha det bra nu och lycka till med studierna och din nya surfkarriär.

Alla hälsar!

2007-02-10 @ 19:46:44
Postat av: Pappa

GRATTIS!! Härligt med körkortet! Då förväntar man ju sig att bli upphämtad på LAX den 3:e mars..... :)
Kör försiktigt och surfa lugnt! Kram (Susanne hälsar o grattar också!)

2007-02-11 @ 11:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback