Surfing USA

http://santabarbara.bilddagboken.se

Update: SVT 1 på ONSDAG 20:30 - P3 Guldgalan där musikvideon vi var med i kommer visas. The final version, vilket den nedan inte är. Så don't forget!

Första veckan snart avklarad och den har innehållit allt från sälar till kända OC-inspelningsplatser. Hursomhaver så drog jag och Jacob ner och surfade häromdagen. Vågorna var relativt bra men det var otroligt strömt så det var jobbigt att ta sig ut hela tiden. Men det som var mest spännande var att efter någon halvtimma så hör jag Jacob gorma någonting, jag blickar ut och ser att han pekar mot något några meter ut. Jag tar mig dit och undrar vad han skriker om. Rätt som det är så dyker det upp en säl bara några meter framför oss. Den stirrar på oss och jag stelnar till. Så dyker den ner igen och jag har ingen aning om vart den tog vägen, hursomhelst valde vi att döpa den till Tobbe. Marcus berättar senare att Buster i Arrested Development fick sin arm avbiten av en ilsken säl.

Så vi satte oss i bilen och begav oss hemåt för lite bagels med cream cheese-ätning.

Samma dag började det planeras att vi skulle ge oss av mot Buena Park i OC för att gå på någon slags middag och riddarturnering. Sedan kom vi på den briljanta idén att vi skulle åka förbi Redondo Beach och besöka OC-caféet där ungdomarna i OC alltid hänger. När vi sedan skulle kolla hur vi lättast skulle ta oss dit så såg vi att på vägen ner, närmare bestämt i Malibu, så låg familjen Cohens hus, men även Marissa's hus. Så vi bestämde oss för att svänga förbi där också. Sagt och gjort så stod vi på Ocean Breeze Drive som hade en miniskylt under sig som löd "PRIVATE" men vi brydde oss föga för nu var vi så nära Seth's hus så inget fick stoppa oss. Så vi smög oss upp och knäppte massor med kort och pumpade Phantom Planet - California påväg därifrån.

Resten av den återstående biten till Redondo bestod av glidning på Pacific Coast Highway som går precis vid vattnet. Ni kan se bilder på http://santabarbara.bilddagboken.se.

I Redondo var det sjaskigt och mörkt men vi trotsade alla motgångar och tog en Caesar Salad på samma platser där Marissa, Seth, Ryan och Summer alltid sitter. Vi såg även "The Bait Shop" och boardwalken där många betydelsefulla scener har ägt rum.

Efter att ha blivit halvmätta så drog vi till Buena Park i Orange och mötte upp Mikaela och några andra. Vi pröjsade femtio dollar och efter 2 timmar var turnéspelen avklarade och tyvärr så förlorade vi vår riddare. Jag kan nog säga att femtio dollar var det inte värt, men det var en upplevelse. Jag och Jacob lyckades lura servitrisen att vi var 21 så att vi fick dricka mjöd. Nåja, Budweiser.

Idag börjar skolan!

Musikvideon vi var med i; Don't Speak



"Vad är det värsta som kan hända? Att den dör? Då slänger vi den."
- Marcus angående vårt fiskinköp. För vi har faktiskt köpt tre st guldfiskar och en liten skål. Juan, Pablo och Rafael. Deras näste heter 'Casa De Mendoza'.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det blev ingen video..... :(

Sköt om Dig !

//Pappa

2007-01-26 @ 08:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback