858

Söndag... söndag... Suck. Nåja, jag föredrar en söndag i fortfarande varma och soliga Kalifornien än hemma i snöiga (!!) Sverige just nu. Kom nyss hem efter en weekend i San Diego eller närmare besämt Poway. Även ett av områdena som drabbades hårt av bränderna som pågick förra veckan. Min rumskompis hus, som förövrigt är magnifikt, klarade sig som tur var men vi tog en sväng på några av vägarna i området och såg fyra eller fem hus som hade brunnit ner till grunden. Det luktade fortfarande brandrök och sot överallt så man blev ständigt påmind om vad som pågick där för bara några dagar sedan.

Se bilder på
http://santabarbara.bilddagboken.se

Vi kom ner vid tio i fredags kväll och njöt av en Corona i jacuzzin. Dagen efter så kikade vi på giraffens närmsta levande släkting, Zebrahästen! Eh, det såg ut som en giraff-häst med visst zebra-mönster. Den beryktade två-hövdade ormen såg vi dock inte. Kvällen avslutades med Léon i biorummet med några Beck's. Dagen efter så besökte vi Newport Beach och Balboa Island för en lunch på Ruby's. Självklart stannade vi även på IKEA och köpte pepparkakor och julmust, herregud vad gott. Slaktade en julmust direkt efter att vi gått ut. Sedan var Chris lite trött så jag körde resten av biten hem och nu sitter jag här. Måste skriva klart en response tills imorgon så blir en sen kväll.

Later!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback