Independence Day!

Happy Fourth of July!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Blev det nån fest? Hur är det med bränderna? Har matten börjat? Ha det bra o hälsa! / Pappa & Susanne

2008-07-05 @ 09:01:44
Postat av: Danne

Tja!

Har följt din blogg under en längre tid och tycker att det vart mycket intressant att följa din resa. Jag har själv blivit antagen till SBCC och skall börja nu i augusti. Mitt största problem är boende, som jag inte lyckats hitta ännu. Jag undrar om du har några tips?

2008-07-08 @ 14:24:16
Postat av: Sven

Hur länge är det tänkt att du ska plugga i USA? Hur länge stannar du på SBCC, för vad jag förstått är det bara 2års utbildning där.

2008-07-09 @ 17:20:55
Postat av: mattias

Danne: kul att höra. :) kolla http://santabarbara.craigslist.com. där finner man det mesta, inkl. boende. sen kan du höra av dig till en housing-ansvarig på SBCC, kolla deras hemsida. dem kan hjälpa dig fixa boende.



Sven: du kan studera på SBCC hur länge du vill i princip, men det är rätt att du bara kan uppnå en Associate's Degree där, för att uppnå högre måste du göra en s k transfer till ett universitet (~icke community college). jag åker hem nu i slutet av juli för att förbli hemma på obestämd tid. tillbaks till kalifornien kommer jag alltid, men när vet jag inte.

2008-07-10 @ 07:22:49
URL: http://santabarbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback